EMOCJE

Opublikowano 29 listopada 2019 o godzinie 14:31 autor BP w Makowie Mazowieckim

Zestawienie bibliograficzne nt: „EMOCJE”.

Artykuły z czasopism :

  1. Arkusze pracy nad emocjami / Łuba. // Głos Pedagogiczny. –  2014, nr 10 s. 32-40
  2. Arteterapia  – pomoc w przeżywaniu i wyrażaniu emocji / D. Buła. // Wychowawca. –  2012, nr 1, s. 14-15 Uczucia – jak okazywać (dla kl. IV-VI) s. 30
  3. Co to znaczy radzić sobie z emocjami? / M. Wojciechowski. // Remedium. – 2016, nr 4, s. 13-15
  4. Co ty wiesz na temat złości? : scenariusz dla dzieci w wieku 8-10 lat / K. Pytlweska. // Życie Szkoły. – 2013, nr 2, s. 15
  5. Ćwiczenia w wyrażaniu emocji / Z. Taraszkiewicz. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 145-147
  6. Czytanie emocji / P. Pisalska. // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 2, s. 23-29
  7. Dziecko niesłyszące : komunikacja, emocje i zachowanie / A. Nowotnik. // Remedium. – 2012, nr 12, s. 24-25
  8. Egzaminacyjne emocje / M. Groenwald. // Nowa Szkoła. – 2004, nr 5, s. 29-33
  9. Emocje, które przeszkadzają mówić – cele i strategie pracy w terapii jąkania / E. Morawiecka. // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 21-28
  10. Emocje odczuwane podczas mówienia przez osoby jąkające się / A. Błachnio. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2013, nr 31-50
  11. Emocje sześciolatka / A. Grodecka. // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
  12. Emocje w radzie pedagogicznej / T. Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 10, s. 26-30
  13. Emocje w tekstach kultury i w życiu : scenariusz zajęć przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych lub klasy III gimnazjum / I. Kołodziej. // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 4, s. 16-17
  14. Fragmenty scenariuszy zajęć kształtujące emocje uczniów klas I-III / M. Parlak. // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 4, s. 66-69
  15. Jak celebrować sukcesy dziecka? / A. Kram. // Remedium. – 2015, nr 6, s. 9-11
  16. Jak pomagać nastolatkom zarządzać emocjami? / K. Sochocka. // Remedium. – 2014, nr 11 dod. na uzależnienia behawioralne, s. 1-3
  17. Jak radzić sobie z emocjami? Zabawy i ćwiczenia dla dzieci / K. Van Laere. // Remedium. – 2015, nr 3, s. 18-19 nr 4, s. 3-6 dod. na uzal. behawioralne.
  18. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci w wieku 6 lat / J. Lis. // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 3, s. 87-91
  19. Jak uleczyć zranione uczucia? : konspekt lekcji wychowawczej dla szkół ponadgimnazjalnych / W. Kaczur-Walczak. // Wychowawca. – 2008, nr 7/8, s. 38
  20. Nasze emocje : scenariusz zajęć świetlicowych / R. Mierzyńska. // Świetlica w szkole. – 2010, nr 3, s. 14
  21. Nasze emocje i uczucia : konspekt lekcji wychowawczej w klasie VI szk. Podst. / R. Kania. // Wychowawca. – 2015. Nr 6, s. 30-31
  22. Porozmawiajmy o emocjach : scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / E. Dobek. // Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 6, s. 36-37
  23. Scenariusze zajęć profilaktycznych dla młodzieży : temat: emocje to też temat! / K. Sochocka. // Remedium. – 2014, nr 7/8, s. 30-32 i nr 6, s. 14-16, nr 10, s. 14-16, nr 11, s. 6-8 dodatek.
  24. Smartfon zmienia emocje / B. Banasiak-Parzych. // Charaktery. – 2013, nr 3, s. 32-35
  25. „Tak jakbym był kimś innym” – uwalniamy emocje metodą dramy / A. Żejmo-Kudelska. // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 41-42
  26. Zabawy ze słowem i czytelnicze emocje : scenariusz lekcji dla gimnazjum / D. Wolna-Wolarek. // Polonistyka. – 2016, nr 2, s. 38-41

Książki:

  1. 10 prostych sposobów na panikę. Nr inw. 39087
  2. 5 prostych sposobów radzenia sobie z lękiem. Nr inw. 35371
  3. 100% mnie, czyli książka o miłości, seksie i zagłusz czach : niezbędnik młodego człowieka. Nr inw. 38330
  4. Bądź szczęśliwy ! Nr inw. 39297
  5. Biologiczne podstawy psychologii. Nr inw. 32915, 32916Cztery minus trzy : jak powracałam do życia po utracie najbliższych?. Nr inw. 37914
  6. Co dzieci wiedzą o emocjach? Nr inw. 31983
  7. Czy dziadziuś poszedł do nieba? : jak rozmawiać z dzieckiem na tematy związane ze śmiercią? Nr inw. 33615
  8. Dobre i złe przyjaźnie. Nr inw. 39801
  9. Dobro i zło, co to takiego? Nr inw. 39733
  10. Doktor klaun! : terapia śmiechem, wolontariat, edukacja międzykulturowa. Nr inw. 38194
  11. Dziecko a rozwód : bajki dla dzieci i rozwodzących się rodziców. Nr inw. 39475
  12. Emocje: czy można im ufać? Nr inw. 27997, 27998
  13. Emocje dzieci i młodzieży : zasoby – rozwijanie. Nr inw. 32989
  14. Emocje: czy można im ufać? Nr inw. 27997
  15. Gniewne dziecko. Nr inw. 37741
  16. Gry i zabawy wyciszające złość : ponad 100 zabaw rozładowujących złość. Nr inw. 38795
  17. Jak pomóc dziecku, które się boi : przezwyciężanie lęków i niepokojów u dzieci. Nr inw. 37960
  18. Jak kształtować umiejętności społeczne : gry i zabawy grupowe dla dzieci od pięciu do jedenastu lat. Nr inw. 37272
  19. Jak radzić sobie ze złością : treningi dla nastolatków : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów. Ne inw. 33746
  20. Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. 50 pomysłów ćwiczeń: poziom ponadpodstawowy. Nr inw. 35832
  21. Kłopoty z emocjami dzieci : ścieżki zmiany. Nr inw. 36486
  22. Potęga twoich emocji : emocje : drogowskazy życia. Nr inw. 34901
  23. Psychopatologia życia emocjonalnego dzieci i młodzieży. Nr inw. 35553
  24. Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszk.. Nr inw. 35555
  25. Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka : interwencje przez zabawę. Nr inw. 38414
  26. Regulacja emocji w psychoterapii : podręcznik praktyka. Nr inw. 38311
  27. Socjologia emocji. Nr inw. 35774
  28. Zachowania autodestruktywne młodzieży – szkła bezradna? Nr inw. 35875

Filmy:

  1. Miłość / Płyta zawiera treści takie jak: miłość w historii i współcześnie, filozofia miłości, uczucia – popędy – emocje i etapy rozwoju miłości. Tmgv 55, 111
  2. Historia Kowalskich / Płyta zawiera filmy: 1. Historia Kowalskich (Film opowiada o Polakach zamordowanych za udzielanie pomocy swym sąsiadom – Żydom. (70 min) ; 2. SARID (Sarid – znaczy ocalony z holocaustu. Alexander Bartal-Bicz jako jedyny ze swojej rodziny przeżył pogrom pabianickich Żydów. Film stanowi zapis jego wspomnień z czasów wojny od uwięzienia w odizolowanej dzielnicy rodzinnego miasta, przez pobyt w łódzkim getcie, aż po wywózkę do obozu pracy w Mauthausen w Austrii. Bartal opisuje warunki panujące w zamkniętych dzielnicach, trudną walkę o przeżycie i politykę Niemców, którzy stopniowo mordowali pabianiczan pochodzenia żydowskiego. (49 min). DVD 577
  3. Zakochanie i co dalej … Cz. 1, filiżanka czekolady. Płyta zawiera: 1. Film „Filiżanka czekolady” (Wcześniej czy później przychodzi pragnienie miłości; nastolatek chce już kochać i być kochanym. Pragnie rozwijać wspólny wewnętrzny świat, ufać, chce być cierpliwym, nie skrzywdzić siebie i innych, a także mieć czyste sumienie i szacunek do własnego zachowania. Takie dylematy przeżywają młodzi bohaterowie filmu, startujący w dorosłe życie. Ich historie potwierdzają jednak tezę, że młodość nie zawsze jest wolna od cierpień i życiowych dylematów. Jak więc rozumieć własną seksualność i dojrzale ją przeżywać? Jak kochać i być odpowiedzialnym za siebie i innych – to tematy do klasowej dyskusji, która może się zrodzić po obejrzeniu filmu) (24 min) DVD nr 558
  4. Przygnębienie i apatia. Filmowy poradnik dla młodzieży na temat sposobów radzenia sobie ze stanami apatii, przygnębienia i obniżonej samooceny. Dla nastolatków. Tmgv 124
  5. Miłość. Miłość w historii i współcześnie, filozofia miłości, uczucia-popędy-emocje, etapy rozwoju miłości. Tmgv nr 55
  6. Dręczyciele. Nauczyciele – wychowawcy, pedagog i dyrekcja z Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Bytomia mówią o agresji słownej i czynnej jakiej sami doświadczyli w swojej pracy zawodowej. Z filmu dowiemy się również skąd bierze się tyle negatywnych emocji wśród uczniów, co wywołuje te uczucia i jak sobie z nimi radzić. Grono pedagogiczne dzieli się wskazówkami, jakie sami stosują w pracy i co im pomaga w kontakcie z trudnymi uczniami. Po obejrzeniu filmu uczeń przekona się, że nie warto przeszkadzać nauczycielowi w prowadzeniu lekcji! Że chamstwo i popisy źle się kończą! Młody widz zobaczy i usłyszy opowieść tych, którzy zachowując się niewłaściwie – łamali prawo i ponoszą teraz tego konsekwencje. Hanna Kubica – pedagog szkolny i mediator sądowy w osobnej części filmu, przeznaczonej tylko dla nauczycieli daje receptę na budowanie dobrych relacji z uczniami, ostrzega przed podejmowaniem niewłaściwych kroków, definiuje zagrożenia i ich źródła pochodzenia. Radzi jak unikać aktów agresji, coraz częściej pojawiających sie w naszych szkołach. DVD nr 52
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return